Tuesday, July 7, 2009

دلیل اصرار بر شفاف سازی

بر طبق تجربیات افرادی که به مرکز وادی الایمن مراجعه نموده‌اند بیمار با دو نوع ضرر و زیان احتمالی مواجه است:
اول- اگر درمان ایشان مؤثر باشد بقایای تومور که به ادعای آقای عالیشاهی غیر فعال شده است، ممکن است خطر ساز باشد.
دوم- اگر درمان ایشان مؤثر نباشد، بیمار دو چیز را از دست خواهد داد: اول وقت (که بسیار مهم است) و دوم پول.
ممکن است یک فرد حاضر باشد برای نجات بیمار خود در صورت شک در بی اثر بودن درمان هم به آن مرکز مراجعه کند. اما موضوع وقت بسیار تعیین کننده است:
اول- اگر فرد در ابتدای بیماری باشد احتمال درمان با روشهای متداول نظیر شیمی درمانی و رادیوتراپی بسیار است. اما روشهای مذکور دارای عوارض جانبی هستند لذا اگر بیمار از مؤثر بودن درمان آقای عالیشاهی مطمئن باشد از اول به ایشان مراجعه میکند چون ایشان ادعا دارند این روش عوارض جانبی ندارد بلکه مفید هم هست. اما اگر مؤثر نباشد بیم این را خواهد داشت که هم درمان نشود و هم فرصت درمان با روشهای متداول را از دست بدهد.
دوم- اگر فرد در مراحل پیشرفته بیماری باشد وقت برای انتخاب بسیار تنگ تر خواهد بود و در این زمان اندک انتخاب استفاده از روشهای متداول یا مراجعه به اتریش بسیار سرنوشت ساز خواهد بود.
هدف از ایجاد این سایت هم دقیقاً حصول اطمینان برای بیماران است که آیا:
یک- این درمان کاملاً بی اثر است.
دو- ممکن است در صد کمی از بیماران به کمک این روش درمان شوند.
سه - ممکن است در صد بالایی از بیماران به کمک این روش درمان شوند.
تا کنون عدم پاسخگویی مسئولان مرکز وادی الایمن به سؤالات مطرح شده وجود حالت ۳ و حتی حالت ۲ را که برای بسیاری از بیماران قابل قبول است به زیر سؤال برده است.
-------------------------------
چند توصیه مهم:
یک- خواهشمند است در صورت تصمیم برای مراجعه، قبل از مراجعه حتماً با نظر دکتر معالج خود یک سری آزمایش و عکس از وضعیت بیمار تهیه نمایید تا بتوانید برای بعد از بازگشت نقطه مرجع داشته باشید و مقایسه انجام دهید وگرنه بسیار سر در گم خواهید ماند.
دو- حتماً از گروهی که همزمان با شما در حال درمان هستند شماره تلفن بگیرید و با هم در تماس باشید و از وضعیت هم بی اطلاع نمانید.
سه- ایشان از وجود این سایت با خبر هستند. حتماً از ایشان بخواهید برای روشن شدن اذهان عمومی به خواسته‌ها پاسخ گویند. در مورد محل دقیق تحصیل و زمان آن بپرسید. همچنین از درمان شدگان بپرسید و برای حصول اطمینان با آنها تماس بگیرید. ما را به آن افراد معرفی کنید و در صورت تمایل آن افراد، آنها را نیز به ما معرفی نمایید.

5 comments:

  1. به هر حال سایت شما و نوشته های دیگران ما را که تصمیم جدی برای مراجعه به این مرکز داشتیم منصرف کرد
    sahra

    ReplyDelete
  2. برای اطمینان قلبی خود و برای اینکه بعدها ما را مقصر ندانید یک پيشنهاد داریم:
    با آقای عالیشاهی تماس بگیرید و از عزم اولیه خود برای رفتن و سپس از انصراف به علت شبهه‌ناک شدن قضیه بفرمایید. سپس از ایشان مصرانه بخواهید چند نفر از درمان شدگان را برای حصول اطمینان به شما معرفی نماید و با آنها تماس بگیرید و از کم و کیف قضیه بپرسید. ضمناً نام دقیق دانشگاه و زمان تحصیل ایشان را بپرسید و به دقت یادداشت کنید و برای استعلام به ما معرفی نمایید.
    بدیهی است دلیل شما برای این پرسشها حصول اطمینان قلبی است و کاملاً موجه است.

    ReplyDelete
  3. درود امیدوارم هیچ فردی نیازمند دعای شفای کسی نباشد با این حال برای همه کسانی که با بیماری میجنگند از ته دل سلامتی آرزو میکنم. من پدرم سرطان کبد دارد آنهم از نوع بدخیمش که دکترهای ایران همه جوابش کردند حتی گفتند شیمیدرمانی هم کارساز نیست و ما پدرم را به وادی الایمن علی بردیم حالش بد نشد که بهتر شد البته هنوز بهبود پیدا نکرده. اما من میخواستم از انسان علی عالیشاهی قدردانی کنم به خاطر انسانیتشون به خاطر اینکه به یک بیمار و خوانواده اش امید دوباره دادند و براشون دعی سلامتی بخونم. اطبا ایران همگی باید نزد ایشان درس انسانیت بیاموزند. به امید روزی که دکترهای ما انسان شوند.

    ReplyDelete
  4. Hi, I am wondering if anyone has any update on patients who cured after this procedure. I couldn't fine any scientific paper and statistical results.
    thanks a lot

    ReplyDelete
  5. Hi, as you declared unfortunately there's no scientific evidence yet.
    Their center looks like therapy in a salt cave or yoga comparing to going to a doctor.

    ReplyDelete